Trimhockey

Trimhockey is een leuke vorm van hockey voor mensen die geen of weinig hockeyervaring hebben en die toch op een ontspannen manier de hockeysport willen bedrijven. Trimhockeyers komen op een vaste avond bij elkaar om samen te trainen. De fanatiekelingen hebben echter ook de mogelijkheid om competitie te spelen. Trimhockey is voor iedereen die vrijblijvend wil hockeyen (eventueel) zonder competitieverplichtingen. Het laagdrempelig laten spelen van mede- en tegenspelers staat centraal. Trimhockey wordt gespeeld door een gevarieerde groep volwassenen (dames, heren of een combinatie van beiden), al dan niet met een hockeyverleden. Vaak hebben zij al een of meerdere gezinsleden die actief zijn in de sport, willen zij aan de conditie werken en vinden ze het leuk om actief bezig te zijn in teamverband. Het niveau wordt onder andere bepaald door hockeyervaring, leeftijd en fysieke gesteldheid. Trimhockeyers zijn vaak erg belangrijk voor een vereniging. Zij kunnen binnen de vereniging een bestuurlijke functie vervullen, fluiten, een team coachen, bardienst draaien, et cetera. Steeds meer verenigingen introduceren Trimhockey. Trimhockeyers vormen de snelst groeiende doelgroep binnen de Senioren/Veteranen.