G-stars

G-Stars, wie zijn wij?

G-Hockey is speciaal voor kinderen en jong-volwassenen die om een of andere reden/beperking geen aansluiting vinden binnen het reguliere hockey.

Het doel van G-hockey is om spelenderwijs de basisvaardigheden van het hockey aan te leren. Spelplezier en geloof in je eigen kunnen staan daarbij voorop. Er wordt wekelijks getraind en aan de hand van de ontwikkelingen zal er ook gestreefd worden naar een deelname aan een heuse G-competitie.

De G-Hockeygroep ("De G-Stars") van MHC Deurne bestaat uit ca. 8 spelers. Nieuwe leden zijn altijd welkom! Je zorgt zelf voor sportschoenen, wij zorgen voor de hockeystick, een T-shirt, een vest en een hockeytas. De hockeysticks worden ter beschikking gesteld door Cyclone uit Asten. Het T-shirt wordt gesponsord door Tandartsenpraktijk Bossers uit Deurne. Het vest wordt gesponsord door Slow Food Masters uit Deurne, Rijschool Wilco uit Deurne en SportPunt Deurne. De hockeytassen worden ter beschikking gesteld door de Rabobank.

Heb je nog vragen of wil je graag een training bijwonen?

Neem dan contact op met Jolanda Verbraak (06-24225370) of Marjon van Goch (06-20325270) of stuur een mailtje naar [email protected]

Trainen
Ook de G-stars gaan weer met de hockey-trainingen naar buiten. Iedere maandag trainen zij van 19:00 uur tot 20:00 uur op veld 2B onder leiding van Willem Arons en Rosalie van de Nieuwenhof.

Activiteiten
Door het jaar heen worden er verschillende activiteiten georganiseerd. Hoogtepunt van het jaar is de G-hockeydag. Op deze dag wordt er in de ochtend een activiteit georganiseerd zoals een clinic. In de middag vindt er een toernooi plaats tussen diverse g-hockeyteams uit de regio.

G-Hockey in de regio
Niemand buitenspel! Binnen het ParaHockey valt onder andere de discipline G-hockey. Deze discipline heeft een vaste plek gekregen binnen de KNHB. In de regio bieden de hockeyclubs in Horst (hchorst.nl) en Boxmeer (mhcb.nl) het G-Hockey aan.