Zaalhockey

MHC Deurne verwacht van alle leden in de 11-tallen juniorenteams van de O18 t/m O12-categorie, dat zij meespelen in de zaalhockeycompetitie. Bij aanmelding verplichten leden zich hiertoe. Wanneer er toch redenen zijn om als juniorlid geen zaalhockey te spelen dient hij/zij zichzelf af te melden bij de penningmeester ([email protected]), de zaalhockeycommissie ([email protected]) en natuurlijk bij de coach van het team!

De categorieën Dames en Heren bepalen zelf of zij meespelen in de competitie en geven zich per team op.

Het zaalhockeyseizoen start in december en eindigt eind februari. Wedstrijden vinden plaats op zaterdag en/of zondag. Het kan voorkomen dat er meerdere wedstrijden in één weekend gespeeld moeten worden. Thuiswedstrijden worden altijd gespeeld in sporthal de Peelhorst. Het definitieve wedstrijdschema wordt
jaarlijks in de loop van de maand november op de website gepubliceerd.

Om zaalhockey mogelijk te maken zijn vele ouders nodig: als coach, rijder, als zaalwacht en als scheidsrechter. We zullen op iedereen een beroep doen. De contactpersonen van elk team maken het rijschema en roosteren, in overleg, ouders in als begeleider.

Het team dat de eerste wedstrijd speelt legt de balken klaar en moet daarom ruim op tijd aanwezig zijn. Het laatste team ruimt de balken weer op. Let er bij het leggen van de balken op dat deze de vloer niet beschadigen.

Alle praktische informatie die betrekking heeft op het zaalhockey vind je in deze presentatie

• Indien iemand wordt betrapt op het niet naleven van de regels dan mag hij/zij tot het einde van het seizoen geen zaalhockey meer spelen!
  • Vorig seizoen hebben enkele teams een boete opgelegd gekregen voor onder andere het niet verschijnen voor een wedstrijd. Het bestuur heeft besloten dat teams eventuele boetes voortaan zelf moeten betalen.
Bekijk de spelregels voor zaalhockey op de site van de KNHB