Reanimatie en AED

Nieuws afbeelding 15-12-2022

Beste (ere)leden, ouders en vrijwilligers,

In 2023 willen wij een cursus reanimatie en AED organiseren voor alle leden, ouders en vrijwilligers.

Achtergrond. Iedere week krijgen 300 mensen buiten het ziekenhuis een hartstilstand. Reanimatie door omstanders verdubbelt de kans op overleving, zeker wanneer hier snel mee wordt gestart. We willen als club voldoende mensen hebben 'in huis hebben' die goed kunnen handelen mocht zich een levensbedreigende situatie voordoen.

Inhoud cursus.In de reanimatiecursus leer je reanimeren en hoe je een AED gebruikt. Je leert hoe je controleert of een slachtoffer bij bewustzijn is en of deze persoon nog ademt. Ook het geven van borstcompressies en beademen komen aan bod. Tijdens de klassikale lessen oefen je deze vaardigheden in de praktijk op een reanimatiepop, onder deskundige begeleiding van een gediplomeerd docent.

Kosten. De kosten zijn voor rekening van de club. Grijp deze kans met beide handen aan om essentiĆ«le vaardigheden te leren die je ook in een privé-situatie in kunt zetten mocht dit ooit nodig zijn.

Aanmelden. Wij willen eerst inventariseren hoeveel mensen interesse hebben in het volgen van de cursus. Je kunt je interesse kenbaar maken door te antwoorden op deze mail. Bij voldoende aanmeldingen schakelen wij een partij in voor het verzorgen van de cursus en volgt er meer info.

Heb je in het verleden al een cursus reanimatie en AED gedaan? Wij stellen het op prijs als je dit kenbaar wilt maken door te reageren naar [email protected]. Op die manier krijgen wij een goed beeld van hoeveel mensen reanimatievaardigheden beheersen.