header foto header foto
 
Nieuws

Vacatures vrijwilligers

Nieuws afbeelding 21-12-2022

Het is een uitdagende tijd waarin enthousiaste vrijwilligers zijn verworden tot een schaars goed. Daarom hebben wij jullie hulp hard nodig!  Om goed leiding te kunnen geven aan de club zoeken wij diverse vrijwilligers. In de bijlage zie je het organisatieschema van MHC Deurne. 

Ook al ben je op dit moment zelf niet in staat om een vrijwillige functie uit te oefenen binnen de club: vraag het eens aan iemand die jij geschikt acht voor een bepaalde functie en deel dit met ons. Het delen van dit bericht met je team stellen we op prijs. 

Het bestuur hecht grote waarde aan de vele trouwe vrijwilligers binnen MHC Deurne en is zich bewust dat zij het fundament en kloppend hart zijn van de club. Wij zijn voornemens om onze vrijwilligers ieder jaar in het zonnetje te zetten. Ben je benieuwd hoe? Meld je dan voor één van de onderstaande vacatures, dan kom je hier vanzelf achter.

Een vijfde bestuurslid voor algemene zaken

Ben je betrouwbaar, loyaal, liever wat meer op de achtergrond en wil jij deel uitmaken van de hart van de club? Als bestuurslid voor algemene zaken vervul je een belangrijke functie binnen de club. Je bent verantwoordelijk voor de Barcommissie, Website/Lisa (online systeem) en Facilitaire zaken. Uiteraard doe je dit niet alleen en neem jij meerdere vrijwilligers onder je hoede die een aantal belangrijke taken vervullen. Je bent aanwezig bij de bestuursvergaderingen (1 keer per 4 – 6 weken, circa 10 keer per jaar) en bij de Algemene Leden Vergaderingen van de club.

Evenementencommissie

Wij zoeken meerdere vrijwilligers voor de evenementencommissie. Dit is de leukst denkbare functie, want je maakt iedereen blij met leuke evenementen zoals feesten & partijen. Deze commissie kan door meerdere leden of een team worden vervuld. Binnen deze functie kun je direct aan de slag met het organiseren van de nieuwjaarsborrel!

Trainer coördinator

De trainerscoördinator is dé schakel tussen bestuur en trainers en tussen teams en trainers. Je bent verantwoordelijk om een beleid op te stellen m.b.t. de inzet van trainers en de ontwikkeling hiervan om de missie "hockey bieden op een voor hem/haar zo hoog/leuk mogelijk niveau” en de operationele uitvoering hiervan.

Ledenadministratie

Is jouw bijnaam "pietje precies” en ben je een beetje handig met computers? In deze functie beheer je de online ledenlijst in Lisa, verwerk je mutaties, nieuwe leden en afmeldingen en communiceer je hierover met de betreffende leden. Verder: je coördineert het aan- en afmelden van spelers en verstrekt overzichten aan wedstrijdsecretariaat, TC en bestuur. Het belangrijkste doel is "een georganiseerde overzichtelijke ledenadministratie”. Bij de start en eind van het seizoen is er meestal een piek met in- en uitschrijvingen. Gemiddeld ben je niet veel tijd kwijt minuten aan deze functie. In principe wordt de ledenadministratie door één persoon opgepakt, maar met goede afspraken is dit ook in een duo op te pakken.

Barcommissie

De Barcommissie (Barco) is misschien na het bestuur wel de belangrijkste en actiefste commissie. Zie jij in jezelf een echte horecatijger die alles te maken wil hebben met het reilen en zeilen van de bar? Lijkt het jou leuk om verantwoordelijk te zijn voor al het bier, baco's, rosé en Gin Tonic? Solliciteer dan voor Chef BarCo.

Een extra lid van de sponsorcommissie

Als lid van de sponsorcommissie vergader je circa vier keer per jaar over het werven van nieuwe sponsoren, organiseer je een sponsoren dag en ben je actief in het werven van sponsoren. De sponsorcommissie bestaat momenteel uit twee leden (2 Jeroen’s, een derde zou hilarisch zijn😉) en zoekt een derde lid. Op korte termijn hebben jullie een essentiële taak te volbrengen, namelijk het definitief maken van de folder en banner zodat jullie de boer op kan voor het werven van nieuwe sponsoren. Ben je handig met computerprogramma’s en heb je een vlotte babbel? Solliciteer dan op deze functie!

Facilitaire zaken

Ben jij een regelneef of nicht? Wij zoeken een vrijwilliger voor het vervullen van de functie ‘Facilitaire zaken’. Jij draagt zorg voor het onderhoud en het beheer van de accommodatie en de materialen van de vereniging. Deze functie neemt over het algemeen niet veel tijd in beslag.

Jeugdcommissie (A & B Jeugd)

Speel jij in één van onze jeugdteams, hou jij van gezelligheid en wil jij nog jarenlang genieten van het hockeyen bij onze club? Als jeugdcommissie behartig jij zo goed mogelijk de belangen van de A & B jeugd. Je takenpakket omvat onder andere: contacten met en coördinatie van de jeugdtrainers, in overleg met de technische commissie de opzet van tijden van trainingen bepalen, contact met de seniorenafdeling, in verband met overgang junioren naar senioren, contact met de ouders in samenwerking met technische commissie en eventueel het organiseren van wervingsactiviteiten. En ‘last but not least’: in samenspraak met de evenementencommissie het organiseren van leuke feesten & partijen. Voor deze functie zoeken wij meerdere leden: vele handen maken licht werk!

Opleidingscoördinator

Sta jij bekend als een proactieve boekenwurm en/of het praktisch verbeteren van kennis & kunde van mensen? Dan is deze vacature jou op het lijf geschreven! Je taken omvatten het organiseren van opleidingen & trainingen, het begeleiden van stagiaires en het aan boord nemen van nieuwe vrijwilligers.

Sleutelbeheer

Heb je niet veel tijd, zoek je geen "sleutelpositie" en wil je toch je beste beentje voorzetten voor de club? Dan is de functie van sleutelbeheerder vast iets voor jou. De Sleutelbeheerder voert de volgende werkzaamheden uit:

· Geeft op voordracht van een Bestuurslid sleutels af aan een vrijwilliger, na ondertekening van bewijs van afgifte,

· Legt de gegevens van uitgifte in een sleutelregister vast (datum / naam / functie / soort sleutel),

· Neemt de sleutel(s) in ontvangst nadat een vrijwilliger zijn functie heeft neergelegd;

· Tekent de datum van ontvangst in het sleutelregister aan.

Het is handig als je praktisch en precies bent ingesteld en administratief onderlegd.

Coördinator senioren

De coördinator Senioren heeft de verantwoordelijkheid over de organisatie van de seniorenteams en draagt bij aan het seniorenbeleid van de club. Hij/zij is het primaire aanspreekpunt voor de spelers, coaches en trainers van de seniorenteams.


Bijlage
 

Agenda

Nog geen agenda punten.