Berichtgeving m.b.t Corona

10-3-2020

Beste leden en ouders,

In verband met het coronavirus hebben wij als club alsmede de KNHB vragen ontvangen over het al dan niet doorgaan van hockeytrainingen en -wedstrijden. Gezien in Brabant het advies is om sociaal contact tot een minimum te beperken lasten wij de trainingen per direct af. Dit zal zijn tot nader order. Wij als vereniging en natuurlijk de KNHB houden de situatie vanzelfsprekend in de gaten en laten ons adviseren door het RIVM.

Of de wedstrijden van aanstaand weekend doorgaan hangt dus af van het besluit van de KNHB. Indien er geen algehele afgelasting is, dan spelen we dit weekend onze wedstrijden. Indien leden/ouders individuele bezwaren hebben, dan respecteren wij dat. Wij vragen dan om dit als ouder/lid uiterlijk vrijdagmiddag 17:00 uur te melden bij de coach. Wij kunnen dan op vrijdag bepalen of we teams wel/niet moeten afmelden voor de wedstrijd van zaterdag.

Als aanvulling op het advies van het RIVM over basishygiƫne adviseert de KNHB bij de wedstrijden de komende periode de handshake met medespelers, tegenstanders en scheidsrechters te vermijden. Natuurlijk vragen wij hockeyers elkaar nog steeds een prettige wedstrijd toe te wensen, maar daarbij raden we aan een alternatief voor de handshake te gebruiken.

•  Ontvang je clubgenoten, tegenstanders en de scheidsrechters nog net zo hartelijk, maar zonder handshake.
  • Wens de tegenstander succes door middel van bijvoorbeeld een yell.
  • Bedank de scheidsrechter na afloop mondeling zonder handshake

Zoals de KNHB altijd adviseert, blijft het belangrijk om alleen een eigen bidon of waterfles te gebruiken. Zorg ervoor dat je bitje niet rondslingert; stop hem bijvoorbeeld in je sok als je hem niet gebruikt. Ben je scheidsrechter, gebruik dan alleen je eigen scheidsrechtersfluitje.

Adviezen en berichten worden steeds geactualiseerd op de site van de KNHB www.knhb.nl

Houd de verdere berichtgeving via mail en onze website goed in de gaten!

Sportieve groet,
Bestuur MHC Deurne