Update n.a.v aangescherpte maatregelen 23 maart

24-3-2020

Beste leden en ouders,

De Nederlandse regering heeft op 23 maart de maatregelen ter bestrijding van de verspreiding van het coronavirus aangescherpt. Via deze weg willen wij jullie graag informeren wat dit betekent voor de hockeysport en onze verenging.

Wat betekent dat voor de hockeysport?

- Voor de sport betekent dat dat er tot 1 juni geen congressen, scholingen, evenementen en toernooien mogen worden georganiseerd.
- Het verbod om sportclubs en –accommodaties, waaronder sportvelden, open te stellen, staat nog tot en met 6 april. Dat betekent dat er sowieso tot en met 6 april geen activiteiten, trainingen of wedstrijden zullen plaatsvinden.
- Of en wanneer de trainingen en competitie hervat wordt, is nog niet duidelijk.

De KNHB blijft de richtlijnen van het RIVM volgen, net als de adviezen van het ministerie van VWS en het NOC*NSF. Zodra de KNHB meer informatie heeft over wat het een en ander praktisch betekent, zullen zij dit vanzelfsprekend delen.

Dan nog even het volgende…

Helaas hebben wij moeten constateren dat, ondanks ons verzoek en dringend beroep, kinderen en jongeren toch gebruik maken van de hockeyvelden om een balletje te slaan. We begrijpen dat iedereen zich had verheugd om weer buiten te gaan hockeyen, maar MHC Deurne heeft duidelijke maatregelen genomen. Er vinden geen activiteiten plaats, het clubhuis is dicht en het totale sportpark is gesloten. Wij willen dan ook niet dat, om wat voor reden dan ook, op eigen gelegenheid naar de club wordt gegaan en/of de velden betreedt worden! Wij vragen ook aan de ouders om hier hun verantwoordelijkheid in te nemen.

Op de website van de KNHB vind je de meest recente berichtgeving over de gevolgen van het coronavirus voor de hockeysport. Houd ook onze eigen website www.mhcdeurne.nl of de LisaApp in de gaten voor updates en ontwikkelingen! Zodra er nieuws is, zullen wij dit uiteraard delen.

Sportieve groet,
Bestuur MHC Deurne