Maatregelen sport coronavirus n.a.v persconferentie 28 september

30-9-2020

Beste leden en ouders,

De maatregelen die 28 september door de overheid zijn afgekondigd en gelden per dinsdag 29 september vanaf 18.00 uur, zijn ook van invloed op de (hockey)sport. Deze maatregelen gelden voor ALLE hockeyers, hockeyverenigingen, vrijwilligers en fans.

Zoals in eerdere berichten is benoemd volgen wij de regels van het RIVM en de KNHB.

De KNHB blijft iedereen oproepen om je goed aan alle maatregelen te houden. Was je handen regelmatig, schud geen handen en houd afstand. Werk ook mee aan alle andere maatregelen op de verenigingen. Alleen op die manier kunnen we in elk geval met elkaar blijven hockeyen, al is dat dan voorlopig zonder publiek.

Kantine
De kantine van MHC Deurne is gesloten tot en met tenminste 18 oktober 2020. Dit geldt ook voor de kleedkamers! Het is dus niet mogelijk gebruik te maken van de kleedkamers om je om te kleden of te douchen. Het gebouw blijft geopend voor toiletgebruik en om de benodigde materialen te pakken.

Toeschouwers
Toeschouwers zijn voorlopig niet toegestaan op sportaccommodaties.

- Ouders mogen niet meer naar de trainingen en wedstrijden van hun kind(eren) komen kijken.
- Bij uitwedstrijden van jeugdleden t/m 17 jaar vallen de benodigde chauffeurs onder teambegeleiding. Zij vallen dus niet onder de regel voor toeschouwers en mogen blijven kijken naar de wedstrijd.Zorg er wel voor dat je het aantal rijouders beperkt tot dat wat je nodig hebt om naar de wedstrijd te komen!
- Als kinderen sporten op de eigen sportaccommodatie voor bijvoorbeeld een training of thuiswedstrijd, dan vallen chauffeurs niet onder teambegeleiding. Zij worden dan als toeschouwer gezien en mogen dus niet blijven kijken.
- Sporters die klaar zijn met hun eigen wedstrijd of training worden gezien als toeschouwers. Zij moeten zo snel mogelijk de sportaccommodatie verlaten.
-   Personen die tijdens de wedstrijd of training een specifieke functie hebben, bijvoorbeeld als trainer/coach, als spelbegeleider bij de Jongste Jeugd of als scheidsrechterbeoordelaar, mogen gedurende het uitoefenen van die functie aanwezig zijn. Zij moeten na het uitvoeren van de functie de sportaccommodatie zo snel mogelijk verlaten.

Afstand
- Kinderen tot en met 12 jaar hoeven onderling en ten opzichte van volwassenen geen afstand te houden.
- Voor leden uit hetzelfde huishouden geldt dat ook zij onderling geen afstand hoeven te houden.
- Jongeren van 13 tot 18 jaar hoeven onderling geen afstand te houden maar moeten dit wel tot volwassenen.
- Volwassen dienen te allen tijde afstand te houden ten opzichte van elkaar en jongeren vanaf 13 jaar.

Alleen tijdens de wedstrijd of training (sportbeoefening) is dat niet noodzakelijk:

- Normaal spelcontact is tijdens de wedstrijd of training toegestaan voor alle leeftijden.
- Vooraf, tijdens rustmomenten en na afloop van de sportbeoefening dienen direct weer de afstandsregels te worden gehanteerd. Dat geldt ook rondom de dug-out, in de kleedkamer en in het clubhuis;

Meer informatie kun je terugvinden op de website van de KNHB www.knhb.nl

Namens het bestuur bij voorbaat dank voor jullie medewerking!