Woordje van de voorzitter

Nieuws afbeelding 11-8-2024

Beste leden, ouders, trainers, coaches en andere vrijwilligers,

Het hockeyseizoen staat weer voor de deur! Sommige leden zijn al gestart met trainen, terwijl anderen zich klaarmaken om volgende week te gaan beginnen. Zondag 1 september staat onze officiële seizoensopening gepland. Dat weekend begint de competitie voor de senioren en een week later beginnen de eerste wedstrijden voor de jeugd.

Hopelijk wordt het een seizoen waarin met heel veel plezier gehockeyd gaat worden en mooie resultaten worden behaald. Maar het belooft ook een bijzonder seizoen te worden. Omdat zowel de dames als de heren bij MHC Deurne geen vaandelteam hebben in de competitie, richt het nieuwe bestuur zich volledig op de jeugd. We willen investeren in de jeugd om zo de basis van onze club te versterken.

Zo vond er voor deze categorie afgelopen week, voor het vijfde jaar onder de bezielende leiding van Jeroen van Asseldonk, het jaarlijkse hockeykamp plaats. Hieraan namen meer dan 50 enthousiaste kinderen deel. (Dit waren er al weer meer dan voorgaande jaren!) Het kamp trok zelfs de aandacht van het tv-programma Hart van Nederland, dat een reportage maakte over hoe deze kinderen de halve finale van het Nederlandse dameshockeyteam volgden. Zoals jullie weten, behaalden zowel de dames als de heren later beiden olympisch goud.

We beginnen het seizoen dus in een positieve sfeer, die we graag willen doortrekken op zondag 1 september. Dan hebben we namelijk een leuke middag gepland om samen met alle leden, ouders en andere belangstellenden het seizoen feestelijk te openen. De leden verzamelen om 13.00 uur in de kantine, waar de teamshirts worden uitgereikt. Vanaf 13.30 uur presenteren alle jeugdteams zich in vol ornaat op het veld aan alle ouders en toeschouwers. Daarna geven oud-internationals Arjen Lodewijks en Tim Swaen (oud-lid van MHC Deurne) een demonstratie en verzorgen ze een clinic voor alle jeugdleden. Hopelijk werkt het weer mee, zodat ook ouders en belangstellenden onder het genot van een hapje en een drankje kunnen genieten van deze middag.

Als nieuw bestuur kijken we vol enthousiasme uit naar het komende seizoen. Bij de jeugd en de jongste jeugd zitten alle categorieën weer goed vol. Ook bij Funky Hockey en G-hockey hebben we veel enthousiaste spelers en speelsters. Bij de senioren hebben we een damesteam onder 25, een dames 2, dames doordeweek en twee veteranenteams. Kortom, er is genoeg te beleven op en rond onze hockeyvelden. Maar het bestuur en de huidige vrijwilligers kunnen dit niet alleen organiseren. We hebben de hulp van leden en ouders hard nodig. We zoeken nog een voorzitter voor de Technische Commissie, extra hulp achter de bar en bij de klus-/onderhoudsgroep, leden voor de zaalcommissie, en mensen die willen helpen bij de evenementen die we dit jaar organiseren. Wil je bijdragen aan onze club? Meld je dan aan bij een van onze bestuursleden.

Daarnaast willen we als club meer gaan samenwerken met andere verenigingen, zowel op ons sportpark als met andere hockeyclubs in de regio. Zo zijn we dit seizoen al een samenwerking aangegaan met Hockeyclub Asten Someren (HCAS), waarbij vijf van onze jongens samen met jongens uit Asten een team vormen bij JO12 HCAS/MHCD. Maar we hopen natuurlijk echter wel dat we binnenkort weer eigen jongensteams op onze velden kunnen opstellen, zodat deze vijf jongens weer gewoon in Deurne kunnen spelen. Hiervoor zullen dan ook nog diverse ledenwervingsacties volgen.

Er zullen komend seizoen ook enkele sponsoracties voorbij komen. Denk aan de Rabobank Clubsupport Campagne en de Grote Clubactie. Eind vorig seizoen was er al een oproep gedaan voor sponsoren uit onze eigen vereniging. Leden die sponsoren aanleveren ontvangen een eigen unieke hoodie. Deze actie geldt ook het nieuwe seizoen nog. Mede door deze inkomsten kunnen we als club weer groeien. Help hier aan mee!

Wij als bestuur vinden het belangrijk dat al onze leden met plezier kunnen hockeyen in een veilige omgeving. Daarom zullen we later onze kernwaarden delen en erop toezien dat iedereen deze naleeft.

We werken ook hard aan het aanbieden van goede trainingen en teambegeleiding, onder toezicht van trainer-coördinatoren Linde Koolen en Norbert Janssen. Voor de keeperstrainingen van de vaste keepers onderzoeken we een samenwerking met HCAS, waar Maja Nooijen deze training verzorgt. Onze keepers zouden zich daar goed bij kunnen aansluiten.

Laten we er samen een geweldig seizoen van maken. En met "samen" bedoel ik ook echt SAMEN. Kom de teams aanmoedigen, help waar je kunt, en geniet van een drankje en/of hapje in onze kantine. MHC Deurne is een gezellige club waar plezier en prestatie hand in hand gaan.

Wij wensen jullie allemaal weer een mooi hockeyseizoen en zien elkaar graag op of langs het veld.

Met sportieve groet,

Namens Bestuur MHC Deurne